Hírek

Elindult a RESTART Vállalkozásfinanszírozási Program!


A koronavírus miatt bevezetett korlátozások enyhítésével a kecskeméti cégek újraindulását elősegítendő a Városi Alapkezelő Zrt. elindította RESTART Vállalkozásfinanszírozási Programját. A helyi kft.-k és zrt.-k akár 800.000 eurónak megfelelő forintösszegig juthatnak finanszírozáshoz működési költségek finanszírozására, telephelyfejlesztésre, eszközbeszerzésre, munkaerő megtartására, részesedés szerzésére, önerő biztosítására. A programot dr. Várady Zoltán vezérigazgató mutatja be az interjúban, részletek az Alapkezelő honlapján.

Munkahelyvédelemi intézkedések országosan és helyben


Szalai Anna, az AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője és dr. Várady Zoltán, a Városi Alapkezelő Zrt. vezérigazgató mutatja be a Kormány, illetve az Alapkezelő munkahelyvédelmi intézkedéseit

Városi Alapkezelő – Mindent a munkahelyvédelmi programról


A kecskeméti Városi Alapkezelőnél elindult a munkahelyek megtartását szolgáló program. Mostantól vehető igénybe az a kedvezményes finanszírozási csomag, amely kifejezetten a meglévő munkahelyek megtartását célozza. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy megfinanszírozzák a vállalkozások maximum 6 havi munkabér és járulék költségeit, ezzel jelentős terhet véve le a most nehéz helyzetbe került cégek válláról. Az Alapkezelő vezérigazgatójával, dr. Várady Zoltánnal készült interjúban további fontos tudnivalók is elhangzanak, ezen az oldalon pedig minden részletes információ és jelentkezéshez szükséges dokumentum megtalálható.

Városi Alapkezelő – Őrizzük meg a munkahelyeket Kecskeméten!


Az elmúlt hetekben a koronavírus miatt bevezetett korlátozások jelentős terhet jelentenek a gazdasági élet szereplői számára, így a kecskeméti vállalkozásoknál is veszélybe kerültek a munkahelyek. A város tulajdonában álló Városi Alapkezelő Zrt. a nehézségek orvoslása érdekében elindítja munkahelyvédelmi programját és megfinanszírozza a kecskeméti cégek 6 havi munkabér ráfordítását egy középlejáratú kölcsönkonstrukció keretében. További részletek április 8-án.

Várady Zoltánnal, az alapkezelő vezérigazgatójával készült interjú itt tölthető le.

Partnertalálkozó és IV. Gazdaságfejlesztési Fórum


2019. december 17-én a Neumann János Egyetem CAMPUS aulája adott otthont Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata által szervezett Partnertalálkozónak és IV. Gazdaságfejlesztési Fórumnak.

A rendezvény egyrészt alkalmat nyújtott arra, hogy az Önkormányzat meghálálja a partnerek, cégek, cégvezetők munkáját, mellyel Kecskemét fejlődését segítik, mellyel hozzájárulnak a város fejlődéséhez. Másrészt kiváló alapja volt egy gazdasági fórumnak, ahol a résztvevők kötetlen keretek között beszélhetnek eredményeikről, tapasztalataikról, és jövőbeni terveikről egyaránt.

A nagyszabású showműsorral egybekötött esemény egyedi módon épült fel: bemutatták a program munkacsoportjait, az együttműködő cégeket, azok feladatait és vezetőit, ez volt az alap. És ezekre jött rá minden plusz információ, melyeket a későbbiekben – egy-egy dal, kérdés, vetítés között – a munkacsoportok, cégek vezetői a mikrofonba elmondtak. Ezek kis színes mozaikokként tapadtak az alapra, és a végén kirajzolódott a színes poligon kecske a maga tarkaságával, lendületességével. Szimbolizálva azt a dinamikát, sokszínűséget, mely a város fejlődését jellemzi.

További információ és képek a rendezvényről: hiros.hu.

Vállalkozói üzleti reggeli


Az AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. által 2019. oktber 29-én szervezett üzleti reggelin a családbarát foglalkoztatás mellett a Kecskemét Fejlődéséért Alap által nyújtott lehetőségekről, valamint az online marketing alkalmazásának előnyeiről kaptak információt a résztvevők.

A megjelenteket Dr. Várady Zoltán, a Városi Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója és Szalai Anna, az AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője üdvözölte, akik kiemelték, hogy egyedi igények kezelése, a rugalmasság, agilitás, gyors alkalmazkodókészség mennyire fontos szerepet játszanak egy vállalkozás sikerében.

A KKV-knak nagy előnye a nagyobb vállalatokkal szemben, hogy kisebb méretük miatt egyedi igények kezelését is meg tudják oldani, gyorsan és rugalmasan képesek reagálni egy-egy szituációra. Ezért is kerültek napirendre olyan példák a családbarát vállalat, illetve az online marketing területéről, amelyek akár kisebb erőbefektetéssel is nagy eredményeket képesek produkálni.

Panelbeszélgetés keretében Kovács Marianna, a Monojet Kft. ügyvezetője a saját vállalkozásán keresztül mutatta be, hogy a családbarát munkahely kialakítása, az atipikus foglalkoztatási formák alkalmazása nemcsak a munkavállalók részére jelent előnyöket. A dolgozók cég iránti elkötelezettségének erősítése megoldást jelent a munkaerő fluktuációjának csökkentésére és a hatékonyságot is növeli.

Csikós Tamás, az ITM Creative Group Kft. ügyvezetője arról beszélt, hogy az online marketing eszközeinek alkalmazása milyen lehetőségeket rejt a KKV-k számára. Kiemelte, hogy ha nincs elegendő forrás a marketingre, de van elég kreativitás, a kevés pénz is nagyon jól és gyorsan hasznosul egy jól felépített kampányban, és a bevételek növekedéséből aztán vissza lehet forgatni a marketingre. Ez nagyon fontos szempont lehet egy induló vállalkozás, vagy akár egyéni vállalkozók számára is mindamellett, hogy az elért eredmények jól is mérhetők.

Farkas László, az AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. projektmenedzsere az elmúlt időszak tapasztalatai alapján elmondta, hogy jobbnál jobb ötletekkel, megoldásokkal, innovatív elképzelésekkel jelentkeznek a vállalkozók. A KKV vezetők tele vannak innovatív ötlettel, vállalkozási kedvvel. Ezek után az ötlet megvalósításához finanszírozás, megfelelő és szakképzett munkaerő, valamint hatékony marketing szükséges. A finanszírozásban nyújthat segítséget a Kecskemét Fejlődéséért Alap, amely egyedülálló kezdeményezést testesít meg Kecskeméten. Az Alap olyan megtérülő projektekbe fektet be, amelyeket kecskeméti tevékenységű cégek valósítanak meg. A vendégek részére ismertetésre kerültek a Kecskemét Fejlődéséért Alap által nyújtott termékek, a pályázás rendszere. Tamás Ádám, a Wango Kft. ügyvezetője már be is nyújtotta pályázatát, így személyes tapasztalatait hitelesen oszthatta meg, és bátorította a jelenlevőket a pályázásra.

Rádióinterjú a Városi Alapkezelő Zrt. vezérigazgatójával


Dr. Várady Zoltán, a Városi Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója a Gong Rádió Téma című műsorában számolt be a Kecskemét Fejlődéséért Alappal kapcsolatos aktuális kérdésekről.

A interjút a következő linkre kattintva lehet meghallgatni: Dr. Várady Zoltán interjú.

Tájékozató a Hírös Beszállítói Klaszter közgyűlésén a Kecskemét Fejlődéséért Alapról


2019. szeptember 18-án Farkas László, az AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. projektmenedzsere a Hírös Beszállítói Klaszter Közgyűlésén tartott tájékoztatót a klaszter tagjai részére a Kecskemét Fejlődéséért Alap termékeiről. Az Alap által kínált szolgáltatások lehetőséget kínálnak arra, hogy a helyi vállalkozások azok segítségével valósítsák meg beruházásaikat, különös tekintettel az Ipar 4.0-val kapcsolatos technológia fejlesztésekre.

Az Alapnál 10 millió forint és 3 milliárd forint közötti összegű finanszírozásra lehet pályázni.

További információ az Alap termékeiről a www.aipalap.hu , illetve a www.varosialapkezelo.hu oldalon érhető el.

Közösen a kecskeméti startupok fejlődéséért


2019. 06. 25-én Kriskó Dávid, az Input Program kecskeméti koordinátora és Farkas László, az AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. projektmenedzsere konstruktív hangvételű megbeszélést folytattak a Kecskemét Fejlődéséért Alapban rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében. Egyetértettek abban, hogy az általuk képviselt szervezetek tevékenysége jól kiegészíti egymást, hiszen az Input Program ingyenes képzési, üzleti fejlesztési és mentorálási szolgáltatásokat nyújt startupok, ötletgazdák számára, míg a Kecskemét Fejlődéséért Alap egyik küldetése, hogy tőkével segítse a kecskeméti innovatív vállalkozásokat és induló cégeket. Az AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. a 10 és 50 millió forint közötti finanszírozási igényeket gyűjti, amely alkalmas lehet arra, hogy a fiatal kecskeméti vállalkozók kibontakoztathassák tehetségüket, de az Alapnál egészen 3 milliárd forint összegig lehet pályázni.A felek kifejezték azt a szándékukat, hogy egymás tevékenységét erősítve lépjenek fel a kecskeméti startup közösség fejlődése érdekében, és ennek során közös rendezvényt is szerveznek a jövőben.

További információ az Alap termékeiről a www.aipalap.hu oldalon érhető el, míg az Input Programról a  https://inputprogram.com/ oldalon olvashatnak többet.

Üzleti reggelik


A közelmúltban több olyan üzleti reggelin is részt vettek az AIPA Nonprofit Közhasznú Kft. képviselői, amelynek során a Kecskemét Fejlődéséért Alap termékeit népszerűsítették megjelentek számára. Ezek során könyvelők, pályázati tanácsadók, helyi vállalkozók szerezhettek tudomást arról, hogy induló vállalkozásukhoz vagy meglévő vállalkozásuk fejlesztéséhez az Alaphoz fordulhatnak finanszírozásért. Az Alap 10 millió forint és 3 milliárd forint közötti összeget bocsát a terveik megvalósítására, a vállalkozások pedig ennek fejében kisebbségi tulajdonrészt adnak a cégben az Alap részére, amit a futamidő végén visszavásárolhatnak.

A lehetőség sokak fantáziáját megmozgatta, a 10 és 50 millió forint közötti finanszírozási igényeket gyűjtő AIPA Nonprofit Közhasznú Kft.-nél alkalmanként 4-5 ötlettel is jelentkeztek a vállalkozó kedvűek. További információ az Alap termékeiről a www.aipalap.hu oldalon érhető el.